207-ე საჯარო სკოლის ,
ქართული ენისა და ლიტერატურის უფასო წრის ხელმძღვანლის
ეკატერინე ბარნაბიშვილის
წრის პროგრამა
წრის პროგრამა
წრის დასახელება-,,ო,ენავ ჩემო"
წრის მიზანი: წრის მიზანია ხელი შეუწყოს მართლწერისა და მართლმეტყველების განვითარებას. სკოლებში ენა და ლიტერატურა ისწავლება ინტეგრირებულად,ამიტომ აუცილებელია დამატებითი ძალისხმევა ორთოგრფიისა და ორთოეპიის განვითარებისთვის. მართლწერისა სწავლებისა და წერითი სისტემის გაანალიზების საფუძველზე მოსწავლეები აღმოაჩენენ მართლწერისა და მართლმეტყველების განვითარებისთვის ხელისშემშლელ და ხელისშემწყობ ფაქტორებს. დაიგეგმება მრავალფეროვანი აქტივობები, რაც დაეხმარება მოსწავლეებს ცოდნის გაღრმავებაში.
დისციპლინა-ქართული ენა
აქტუალურობა-საწრეო მუშაობის ფარგლებში მოსწავლეები გაიღრმავებენ ცოდნა. შესაბამისი დავალებების საფუძველზე აღმოაჩენენ მართლწერისა და მართლმეტყველების შესწავლის შემაფერხებელ და ხეწლისშემწყობ ფაქტორებს ,რაც ხელს შეუწყობს მოსწავლეების დაინტერესებასა და მოტივაციის ამაღლებას .საწრეო მუშაობის ფარგლებში შესწავლილი საკითხების მიხედვით ჩავატერებთ დიაგნოსტიკურ ტესტებს , სახალისო ვიქტორინას...
საწრეო მუშაობის ხანგრძლივობა: 2019-2020 სასწ.წ.I სემესტრი
დისციპლინა-ქართული ენა
აქტუალურობა-საწრეო მუშაობის ფარგლებში მოსწავლეები გაიღრმავებენ ცოდნა. შესაბამისი დავალებების საფუძველზე აღმოაჩენენ მართლწერისა და მართლმეტყველების შესწავლის შემაფერხებელ და ხეწლისშემწყობ ფაქტორებს ,რაც ხელს შეუწყობს მოსწავლეების დაინტერესებასა და მოტივაციის ამაღლებას .საწრეო მუშაობის ფარგლებში შესწავლილი საკითხების მიხედვით ჩავატერებთ დიაგნოსტიკურ ტესტებს , სახალისო ვიქტორინას...
საწრეო მუშაობის ხანგრძლივობა: 2019-2020 სასწ.წ.I სემესტრი
შეხვედრების განრიგი-მეცადინეობა ჩატარდება კვირაში ერთხელ ,ორშაბათს მე-7 გაკვათილზე (13.15-14.00)
მოსწავლეთა ასაკობრივი ჯგუფი:IXკლ
მოსწავლეთა რაოდენობა ჯგუფში:10-12
მოსწავლეთა ასაკობრივი ჯგუფი:IXკლ
მოსწავლეთა რაოდენობა ჯგუფში:10-12
ბენეფიციარები:
1.ნათიძე თაკო 6.შენგელია მარიამ
2.კახეთელიძე ლიზი 7.თარბაია ოთარ
3.კუჭუხიძე სოფიო 8.ფიფია ნინო
4.სარია ელიზავეტა 9.გიორგაძე მარიამ
5.ნადირაძე ლუკა 10.ბალხამიშვილი ნათია
დიაგნოსტიკური ტესტებისთვის გამოყენებული ვებგვერდის მისამართი
http://www.nplg.gov.ge/civil/statiebi/wignebi/qartul_enis_marTlwera/qartul_enis-marTlwera_tavi-7.htm
პირველი დღე-7.07.2019
გავეცანით საწრეო მუშაობის პროგრამასა და თემატურ გეგმას. გავიხსენეთ ზმნის კატეგორიები , განვმარტეთ თითოეული შინაასობრივად, შევასრულეთ შესაბამისი სავარჯიშოები.
1.ნათიძე თაკო 6.შენგელია მარიამ
2.კახეთელიძე ლიზი 7.თარბაია ოთარ
3.კუჭუხიძე სოფიო 8.ფიფია ნინო
4.სარია ელიზავეტა 9.გიორგაძე მარიამ
5.ნადირაძე ლუკა 10.ბალხამიშვილი ნათია
წრის მეცადინეობის თემატური გეგმა
IXკლასი
2019 სასწავლო წლის პირველი სემესტრი
(მეცადინეობა ტარდება კვირაში ერთხელ ,ორშაბათს, მეშვიდე გაკვეთილზე)
N
|
თარიღი
|
თემის დასახელება
|
საკითხთა
ჩამონათვალი
|
საათების რაოდენობა
|
რესურსები
|
შენიშვნა
|
1
|
7.10
|
ზმნის კატეგორიები
|
1სთ
|
აკაკი შანიძე VIIკლ.,,ქართული ენა’’.(აიმც) ჭელიძე
|
||
2
|
21.10
|
ზმნის პირი და რიცხვი
|
1სთ
|
ქართული ენის რვეული IX კლ.სახელმძღვანელო
|
||
3
|
28.10
|
პირის ნიშანთა მართლწერა
|
1სთ
|
აკაკი შანიძე VIIკლ.,,ქართული ენა’’.(აიმც) ჭელიძე
|
||
4
|
4.11
|
დრო ,კილო
|
1სთ
|
აკაკი შანიძე VIIკლ.,,ქართული ენა’’.(აიმც) ჭელიძე
|
||
5
|
11.11
|
ქცევა.კონტაქტი
გვარი, ასპექტი
|
1სთ
|
ქართული ენის რვეული IX კლ.სახელმძღვანელო
|
||
6
|
18.11
|
გარდამავლობა,მწკრივი
|
1სთ
|
ქართული ენის რვეული IX კლ.სახელმძღვანელო
|
||
7
|
25.11
|
დიაგნოსტიკური ტესტი(ზმნის მართლწერა)
|
1სთ
|
აკაკი შანიძე VIIკლ.,,ქართული ენა’’.(აიმც) ჭელიძე
|
||
8
|
2.12
|
სტილისტიკა
|
1სთ
|
(აიმც) ჭელიძე
|
||
9
|
9.12
|
სტილისტური ხარვეზები: ტავტოლოგია, პლეონაზმი, პარონიმია
|
1სთ
|
(აიმც) ჭელიძე
|
||
10
|
16.12
|
სტილისტური ხარვეზები: კალკი, ატროფია, კონტამინაცია
|
1სთ
|
(აიმც) ჭელიძე
|
||
11
|
23.12
|
ვიქტორინა ( ზმნის მართლწერა სტილისტიკის დარგისა და ხარვეზების მიხედვით)
|
1სთ
|
თაბახის ფურცლები,მარკერები
|
http://www.nplg.gov.ge/civil/statiebi/wignebi/qartul_enis_marTlwera/qartul_enis-marTlwera_tavi-7.htm
გავეცანით საწრეო მუშაობის პროგრამასა და თემატურ გეგმას. გავიხსენეთ ზმნის კატეგორიები , განვმარტეთ თითოეული შინაასობრივად, შევასრულეთ შესაბამისი სავარჯიშოები.
დღე მეორე
20.10.2019 წელი
გავეცანით ზმნის პირსა და რიცხვთან დაკავშირებულ მართლწერის საკითხებს. შევასრულეთ დავალებები ტესტური ფორმით. განვიხილეთ მოსწავლეების მიერ დაშვებული შეცდომები და მათ საფუძველზე დავგეგმეთ შემდეგი გაკვეთილის მიზანი.
მესამე დღე -28.10.2019
ვისაუბრეთ სუბიექტურსა და ობიექტურ პირთა მართლწერასთან დაკავშირებულ საკითხებზე. განვიხილეთ თავისებურებები და შევასრულეთ სავარჯუშოები
მეოთხე დღე-04.11.2019
საწრეო მუშაობის მესამე დღეს განვიხილეთ ზმნის შემდეგი კატეგორიები : დრო და კილო .შვასრულეთ სავარჯიშოები . ასევე მოსწავლეებმა დაწერეს დიაგნოსტიკური ტესტი ზმნის პირის ნიშანთა მართლწერასთან დაკავშირებით. აღმოჩენილი შეცდომების საფუძველზე დავგეგემეთ შემდეგი გაკვეთილი.
11.11.2019
გავიხსენეთ ზმნის შემდეგი კატეგორიები: ქცევა,ასექტი, გვარი, კონტაქტი, კილო.გავიმეორეთ თეორიული საკითხები და შევასრულეთ დავალებები
18.11.2019
ვისაუბრეთ ზმნის გარდამავლობასთან დაკავშირებულ საკითხებზე.ასევე გავიხსენეთ მწკრივები და სერიები
25.11.2019
02.12.2019
მოსწავლეებს გავაცანი ახალი თემა- სტილისტიკა და მასთან დაკავშირებული საკითხები. ვისაუბრეთ, თუ როგორ ვწეროთ და ვიმეტყველოთ სწორად. რა თქმა უნდა, გრამატიკის საფუძვლიან შესწავლას მოკლე დროში ვერ მოვახერხებთ, თუმცა ცოტა თეორია და უფრო მეტი პრაქტიკული დავალება მოგვცემს საშუალებას, რომ შევძლოთ სწორად წერა, რაც ყველგან და ყოველთვის საჭიროა.
09.12.2019
განვიხილეთ სტილისტური ხარვეზები: ტავტოლოგია, ატროფია, კონტამინაცია, პლეონაზი,პარონიმია, კალკი.
მოსწავლეებმა დაწერეს თემატური ტექსტის რედაქტირება
Комментариев нет:
Отправить комментарий